Aquest darrer tema anomenat: Factors
interpersonals del procés d’ensenyament-aprenentatge. En aquest, em vist el
factors interpersonals, que tenen molt a veure amb les característiques i les
interaccions del mestre, així com altres aspectes que analitzarem a
continuació.
Les expectatives del mestre
Els mestres creen expectatives i la
influencia que té això sobre els alumnes es molt gran, tots em viscut aquesta
influencia quan em set alumnes per algun mestres, els quals no érem capaços de
arribar a les seves expectatives, sent etiquetat per el docent, convertint-se
en una influència negativa per als infants.
L’autor Jussin va classificar les
expectatives dels mestres en tres fases:
Primera:
Els mestres desenvolupen expectatives que han rebut d’altres persones sobre el
rendiment dels alumnes.
Segona:
Són les actuacions que el mestre realitza a través de les expectatives que té l’alumne.
Tercera:
Són lesa actuacions que el alumne fa en relació a les expectatives que té el
mestre.
És molt important que tinguem cura de les
expectatives que marquem al nens, hi ha que treballar aquestes de manera individual,
reforçant els punts forts de cada nen i tenint en compte els seus interessos i
expectatives. I sobretot com a futures mestres no devem caure en l’etiquetació
o deixar-nos influir per l’opinió d’altres mestres que coneixen a l’infant i
ens donen informacions negatives respecte aquest.
En lo que respecta al context escolar, com en la teoria de Brofenbrenner, des de l’escola mai pot fallar les relacions
amb les famílies, la coordinació entre l’equip educatiu, confiança entre els
alumnes de la mateixa aula i entre les diferents també.
La personalitat del mestre
Cada mestre té la seva pròpia personalitat
i la seva manera de treballar, aspectes que influiran en la seva aula i en els
alumnes, d’aquí la importància de tenir
una bona base i tenir seguretat a l’hora d’actuar amb els nens, respectant-los
i orientant-los per a afavorir el seu propi desenvolupament. A més és molt
important ser professional i no deixar que la nostra vida personal influeixi en
la practica del dia a dia.
El
rol del mestre
Actualment, el rol del
mestre mostra una crisis d’identitat que pateixen el rol i la figura del
mestre, ja que no estan definits y fa als mestres insegurs, ja que en el àmbit
social, no saben que s’espera d’ells exactament, es creen ambigüitats de rol:
per una part la societat demana comprensió i per una altra disciplina quan
moltes voltes, fora de l’escola no s’apliquen aquestes conductes. Això crea un
gran conflicte, volen que siguin més professionals quan després no hi ha una continuïtat
fora del context escolar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada